KeCaNtiKaN seoRaNg waNitA buKaNLah daRi paKaiaN yaNg diKeNakaNnYa, suSuK yaNg iA taMpiLkaN, aTaU baGaiMaNa iA meNyisiR raMbuTnYa.KecaNtikAn seoRang waNitA haRuS diLihaT daRi maTanYa, keRaNa iTuLah piNtU haTinYa..

Friday, May 18, 2012

:: beRtuNanG duLu / niKaH teRuS ::


Assalamualaikum semua. :) hari jumaat sebagai penghulu segala hari. hari yang penuh barakah. jom! kita perbanyakkan selawat ke atas junjungan Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W. :)

ok. nak share sikit ni. first thing first, gambar kat atas tu sebagai simbol untuk alkisah kali ni. copy n paste kat google. :P

bertunang dulu / nikah terus lebih baik? itu persoalanny. em? pe dia? kenapa tanya soalan tu? jawapanny.. insyaAllah bakal. kita merancang, Allah menentukan segala galanya. :)

bukan gatal / miang ok. haha. :D niat memang dah ada. tinggal tunggu masa je. lalalaa.. haha. :D :P

Sabda Rasulullah swt "
MaksudnyaDaripada Anas r.a, katanya telah bersabda nabi S.A.W bahawa perkahwinan adalah sunnahku, sesiapa yang benci sunnahku, maka dia bukan dari golonganku.

Allah S.W.T menjadikan manusia dengan fitrahnya yang ingin hidup berpasang-pasangan, berkasih-sayang, bahagia, dan dapat memenuhi tuntutan syahwatnya melalui cara yang halal. Fitrah tersebut dapat dilaksanakan melalui ikatan perkahwinan yang sah.

ntah kenapa, makin lama makin ada plak perasaan jeles kat mereka mereka yang dah berumah tangga batu ni. hoho. pahala bertambah, insyaAllah syurga pun milik kita! aminn.. :) di tambah plak ada baby! waa! bestnya! :D

ok. andai nak di ikutkan, terus nikah. tapi..tak salahkan kita tunang dulu? tapi..orang cakap andai tunang, jangan lama lama. tak elok. tapi..(pergh! kaw nak bpe kali tapi ni~) ehehee.. :P 

confius confius (konon~) :P xpela, kita merancang, Allah yang menententukan segalanya. Dia tahu mana yang terbaik untuk kita. semoga dimudahkan segalanya. aminn..


*dahulukan agama baru adat! ;)
 insyaAllah, bakal. tunggu kad ok. :))


**daripada kita terus buat dosa, baik kita rancang sesuatu yang baik. kan? pesan buat diri dan mereka mereka. (:

0 doakan ira bahagia.. ^_^: