KeCaNtiKaN seoRaNg waNitA buKaNLah daRi paKaiaN yaNg diKeNakaNnYa, suSuK yaNg iA taMpiLkaN, aTaU baGaiMaNa iA meNyisiR raMbuTnYa.KecaNtikAn seoRang waNitA haRuS diLihaT daRi maTanYa, keRaNa iTuLah piNtU haTinYa..

Monday, November 30, 2009

:: seHaRiaN b'saMa oRaNg t'saYaNg.. ::


ira g dating td!!! best!!! hahahaaa... :DD
dgn sape?? jeng3.. he3..
of c0usela my dad.. miss him s0 much!!!
semenjak raya k0rban ari tu smpai pg td, ira lgsg x jmpe ayah..
ayah buzy dgn keje'y..
alhamdulillah,, sekarang ayah de stokis e-cosway kt KL..
buzy3.. huhuuu...
xpela,, pham2.. :)

tghari td ayah balik.. pe lg,,pel0k ayah!! rindu3!!!...
ayah pn ajak ira g jjln..
mklumla,, ira pn dh lama x b'jln.. t'perap je kt umh.. huhuu..

g mne?? g klang je.. amek barang kt DC klang,, n then g mkn mee kari..
perghhh!!! s0dap.. [kata ayah la,, ira x mkn pn..huhuu..]
dh tu g sh0pping!! hahaa... mmg best..
tp x beli pe pn.. cuci mata je.. hohoo...

rindu t0l kt ayah.. dlm kete tu b0rak sakan r..
1 part yg paling ira ske!!
pe dia?? men teka teki!!! hahaa...
asik t'kena je dgn ayah.. s0lan ntah pape.. hohoo..

tp best la.. lama x rasa suasana cmtu..
b'dua lebih baik!!! anak b'sama ayah'y.. hahaa....
i luv u dad!!! ;))

Sunday, November 29, 2009

:: bt0L kE diRi niE di laMaR?? ::


jeng3.. cam pe je tajuk atas nie..
bet0l ke diri nie di lamar???
what???!! DI LAMAR??!!!
hahahaa...
k0 mimpilah faten..

whai insan yg b'nama IRA FATEN IZZATY,,
sedarlah dr mimpi mu..

panggg!!!! dushhh!!!! [pipi mnjd mgsa.. hahaa]
ad0ii..!! saket r..
alhamdulillah,, dh sedar..

tp!!! ira x mimpila sbnr'y td..
mmg t0l ira d lamar r..
hahahaaa... =D

tutttt.............sekian shja berita utk ari nie..
jeng3... :))

:: puiSi saHabaT.. ::

Tangisan sahabat buat sahabat,
Bukan boleh dibuat-buat,
Tidak bisa disekat-sekat,
Kerana tangisan seorang sahabat,
Mengandungi pelbagai peristiwa yang tersirat,
Wujudnya pertalian menjadi pengikat,
Pertalian yang tidak boleh dikerat-kerat,
Di dalam hati ia tersemat,
Hasil ciptaan Yang Maha Hebat,
Dikala panas ataupun hujan lebat,
Sahabatlah tempat kita bertempat,
Sahabatlah tempat kita berehat,
Sahabat jualah tempat kita meminta pendapat,
Kerana pertalian sahabat dengan sahabat,
Amatlah rapat, terlalu dekat,
Allah mengikat hati para sahabat,
Cukup kemas, cukup erat,
Terciptalah pertalian yang maha keramat,
Bersih, suci dan juga berkat,
Saling tegur dan nasihat,
Bekerjasama juga muafakat,
Tanpa kenal lelah dan penat,
Menjalin pertalian hingga ke akhirat,
Manakan Hang Jebat mengamuk hebat,
Setelah Tuah dituduh khianat,
Kerana bagi Hang Jebat,
Tuahlah sahabat dunia dan akhirat...


* ira rindu akan dirimu wahai sahabat..

Saturday, November 28, 2009

:: diA daN paWaNa.. ::

kenangan yang t'indah sewaktu mereka b'sama..
begitu indah aturan Allah..
Dia menemukan dan Dia juga yg memisahkn..
mungkin de hikmah'y yang t'sendiri..
kenangan yg hanya tinggal kenangan..
m0ga mem0ri yg t'cipta, akn t'semat di hati..

video

Tuesday, November 24, 2009

:: riNdU aKaN diRinYa!! ::

bila eg0 menguasai diri,, sume bende b0leh t'jd.. cam skrg.. ira tahu,, ira t'lalu eg0.. xnk mengalah.. asik nk menang je.. & dgn keeg0an nie,, ira dh dpt kesan'y.. kap0k kt ira!!! ~

ira rindu kt dia.. rinduuuuu......sgt2.. sape dia?? hermm,, sape mkn cili terasa pedas'y..

ira rindu symn dia..gelak ketawa dia..suara dia..kasih syg dia...ya Allah,, rindu'y kt dia.. walaupn ari tu wat p'tama kali'y ira jmpe dia pas peristiwa tu t'jd,, kit0rg masih membisukn diri.. dua2 keras kepala.. xnk mengalah..

sampai bila nak cmni?? cukup la.. ira mengalah.. ira x sanggup kehilangan dia.. dia x tegur ira pn,, rasa sunyi,,sepi,,k0song sgt id0p nie..

dia adalah *a**.. [teka la law terer..] huhuu..

law dia baca p0st ira nie,, ira nk *a** tahu yg ira:-


  • rindu sgt2 kt *a**!!
  • first, ira nk minta maaf sbb t'lalu ikutkn perasaan..
  • ira tahu *a** wat cmtu sbb *a** syg ira.. amek berat pasal ira.. ira je yg x penah nk fhm *a**.. ira minta maaf..
  • ira sayang kt *a**!! syg sgt2..
  • ira x sggup kehilangan *a**!! *a** sebahagian dr id0p ira..
  • *a** tahu kn yg ira bkn jenis yg ley face 2 face.. s0,, ira luahkn kt sini.. ira hrp sgt2,, *a** baca p0st ira kali nie.. khas buatmu..!
  • maaf kn diri ini wahai sahabat??
* hati ini mengharap kemaafan dari mu,, sahabat..
* law *a** dh baca p0st nie,, ira nk *a** bg resp0n..law x bg, ira aggap *a** masih marahkn ira.. ira tggu.. -_-

Sunday, November 22, 2009

:: sEmaNgaT baRu?.. ::

semangat baru?? yeke?? hahaa... alhamdulillah,, setelah sekian lama ira mncari semangat yg telah lama pergi meninggalkn ira, [huhuu..] akhir'y ira dpt jugak memiliki'y.. syukur alhamdulillah... :)

mata ku baru t'buka,, rupa'y semangat tu x jauh dr ira.. de dlm diri ira je..jz ira je yg careless.. heyy,, faten2.. huhuu..

ari nie kelas p'tama add math.. ermm,, alhamdulillah dpt tgkp pe yg ckgu ajar.. semua dtg kecuali iffah dgn erra.. rugi'y.. h0pe after this d0rg dpt dtg r.. bkn pe,, sama2 kita dpt ilmu.. :)

balik tu ckgu Ju anta.. thanks ckgu!! s0ry jgk sbb menyusahkn ckgu.. huhuu.. ari nie, dpt ilmu baru setelah sekian lama ira rehat b'cuti dr mengadap buku.. hahaa.. =D

:: seDaRlaH daRi miMpimU.. ::

pd sape lg dpt ira luahkn..
smgt ira kian hilang.. hilang ntah ke mane.. mndpt kn smgt tu semula,, sukar'y ya amat..

ira perlu kn smgt.. smgt utk terus terbang menggapai impian.. tol0ng la kmbalikn smgt ira.. ira perlukn smgt yg kian pudar..

selama nie, a*** lah pnd0rong ira.. dia la yg slalu bg smgt.. yg slalu bisik kn kata2 smngt di telinga ku.. tp skrg ke mana dia mghilang?? jrang skali ira dgr bisikn suara'y di telinga ira yg dpt menyemarak kn lg smgt nie..

adkh ira dh kehilangan dia??? kehilangan insan yg selama ini mnjd pndor0ng ira??? tidakk!!!.. tidak!!.. ira kena cari dia.. ira perlukn sok0ngan dr dia.. ya Allah,, tabah kn lah ati ku..

makin di cari, makin dia ilang di pndangan mata.. sabarla wahai ati.. :'(

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

utk insn yg b'nama IRA FATEN IZZATY BT KHASAN..

faten!! kau kena kuat.. walau pe pn,, kau kena tabah!! plzz,, jgn cepat mudah putus asa!! itu bukan kau!! faten adalah s0rg yg kuat!! dia x penah mengalah.. cari la smgt tu.. yakin kau bole!! u can do it!! dgr faten,, kau xley terus terusan mgharap kn org len.. d0rg xley tl0ng kau.. tp hny diri kau yg ley tl0ng kau.. bangun faten!! wake up!! buka mata mu.. pndg ke dpn!! jgn b'hnti di p'tghn jalan.. masih jauh lg p'jlnn mu.. yakin la..Allah sntiasa b'sama mu... ~~

Saturday, November 21, 2009

:: saLah tafSiRaN.. ::

Ada 26 orang gila, mereka akan menjalani ujian kesihatan di Amerika. Mereka dibawa dengan menggunakan pesawat Hercules yang besar. Ketika di udara, orang-orang gila itu terlalu bising kerana bermain bola di dalam pesawat. Kapten pesawat marah dan menyuruh co-pilotnya untuk menenangkan mereka. "Hoi! Bising sangat nie! Jangan main bola di dalam kapal terbang!!!" bentak co-pilot kepada orang-orang gila tersebut.

Akhirnya situasi menjadi tenang. Tapi lama-kelamaan, Kapten curiga karana situasinya terlalu tenang. Dia menyuruh lagi co-pilotnya untuk memeriksa keadaan di belakang. Ketika co-pilot datang, dia terkejut setengah mati! Orang gilanya tinggal 4 orang!!! "Hei, kamu semua! Kenapa tinggal 4 orang sahaja? Yang lain ke mana?"

"Habis... tak boleh main bola di dalam kapal terbang, jadi mereka main bola di luar la."
"HAH?! Habis tu kenapa kamu semua masih berada di dalam?"

"Kan kami nie pemain simpanan...".


hahahahaaaaa.... << ira gelak.. :DD


* satu cara tok ira mnceriakn diri dgn mmbaca cite2 cmni.. huhuu...

:: 11 kiSaH peLik? ::


Cerita 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad
endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..

=====================================

Cerita 2

Ada la seorang lelaki datang ke sebuah rumah
untuk meminta derma. Derma untuk rumah
orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu.

Budak : Derma ape bang?
Lelaki : Derma untuk rumah orang-orang tua. Adik
ada apa-apa untuk didermakan?
Budak : Nanti jap saya ambilkan atuk saya.
Lelaki : ?????

=====================================

Cerita 3

Tunang Farid, Siti menelefonnya untuk memutuskan
pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. Saya dah ada
teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan
semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu
gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang
selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk........ Benci .........

======================================

Cerita 4

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti.
Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

======================================

Cerita 5

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda
dan kebetulan pada jalan pulang terserempak
dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu
ditumpangkan kawanya itu.

Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin
hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah
kawanya itu,

Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1
sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

========================================

Cerita 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat ..

Posmen: "Assalamualaikum"
En. Sameon: "Walaikumsalam"
Posmen: "Ni rumah encik Sameon ye?
En. Sameon: "Ya saya"
Posmen: "Poning kepala saya mencari alamat rumah
encik ni"
En. Sameon: "Buat susah aje encik nie! Apasal tak
pos aje?!!"
Posmen: "Betul jugak yer!???"

========================================

Cerita 7

Orang Asli Dan Polis

Orang asli : selamat pagi tuan
Polis : "Selamat pagi"
Polis : "Apa hal?"
Orang asli : "Saya nak buat repot tuan"
Polis : "Fasal apa tu?"
Orang asli : "Kawan saya di baham harimau"
Polis : "Pukul berapa?"
Orang asli : "Dia tak pukul, terkam ..."
Polis :"Habis?..."
Orang asli : "Tak habis, tinggal kepala.."

=========================================

Cerita 8

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah
matanya diperiksa, dia bertanya:

" Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke
saya membaca macam orang lain?"

"Dah tentu, " jawab doktor.

"Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf,
akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki
itu dengan riang.

=========================================

Cerita 9

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang
menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin
sedang menangis teresak-esak. Dia segera
mendekati Amin.

Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah
dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.

Mendengarkan penjelasan Amin, Shan pula menangis.

Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...

=========================================

Cerita 10

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk
menghantar surat.

Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan
surat ke dalam tong berwarna merah.

"Atok buat apa tu?".

"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawab
atoknya.

Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan
atok duduk dalam tong merah tu?"

========================================

Cerita 11


Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah
hospital untuk menyiasat punca kematian tiga
lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat
itu, dia bertanya kepada penjaga bilik mayat
berkenaan.

Polis : "Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?"
Penjaga : "Lelaki pertama sedang bersanding,
apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula
khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit
jantung manakala yg ketiga disambar petir."
Polis : "Hah! Kenapa disambar petir pun
tersenyum?"
Penjaga : "Masa tu dia ingat orang sedang ambil
gambarnya!"

:: soaL jaWaB guRu daN siN cHaN ::

Guru : Kenapa awak lambat?
Sin Chan : Kerana sebuah papan tanda.
Guru : Papan tanda mana ?
Sin Chan : Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan pelahan."

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-

Guru : Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"?
Sin Chan : "B-O-O-W-A-Y- A"
Guru : Bukan, Salah tu.

Sin Chan : Mungkin itu salah, tapi cikgu tanya saya macam mana saya mengeja'y, itulah yang saya eja !

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*


Guru : Apakah formula untuk air?
Sin Chan : "HIJKLMNO"!!
Guru : Apa yang awak cakap tu?
Sin Chan : Kan kelmarin Cikgu kata H to O!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru : Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana Amerika Utara.
Sin Chan : Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat peta dunia yang tergantung kat hadapan kelas!
Guru : Betul. Sekarang, kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
Kelas : Sin Chan cikgu!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-

Guru : Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada 10 tahun dulu.
Sin Chan : Saya Cikgu!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru : Bagaimana kita boleh mengelak penyakit yang di sebabkan oleh gigitan serangga?
Sin Chan : Jangan kena gigit serangga.

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -**-*-*-* -*

Guru : "Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang kamu tahu berlaku secara kebetulan?"
Sin Chan : "Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari yang sama, pada masa yang sama dan juga pada waktu yang sama."

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru : Sin Chan, aneh sungguh stokin yang awak pakai ni, satu warna hijau berbintik hitam dan satu lagi berwarna merah berbintik biru. !
Sin Chan : Ya betul Cikgu, memang nampak aneh, saya pun hairan kerana terdapat sepasang lagi dengan warna yang sama kat rumah .

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru : Sekarang, Sin Chan, Sebetulnya beritahu saya dengan jujur adakah awak berdoa sebelum makan?
Sin Chan : Tidak Cikgu , Saya tak perlu buat begitu , kerana saya tahu ibu saya adalah seorang tukang masak yang bagus.

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru : Sin Chan, Karangan awak "Anjing saya" adalah sama seperti yang di karang oleh Adik awak. Adakah awak meniru kerja dia?
Sin Chan : Tidak cikgu, ia hanya lah anjing yang sama!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *

Guru : Siapakah orang yang kita panggil yang tak henti henti bercakap tetapi orang tak berminat nak dengar?
Sin Chan : Seorang guru, cikgu!

:: gaMbaRaN maNusiA yaNg b'd0sA di paDaNg maSyaR ::

BERWAJAH KERA
suka menabur fitnah sesama manusia

BERWAJAH KHINZIR
suka memberi dan menerima rasuah

BUTA KEDUA BELAH MATA
hakim yang zalim ketika menjatuhi hukuman

PEKAK DAN BISU
suka menunjuk-nunjuk amal ibadat dan kebajikan yang dilakukan kepada orang lain

TUBUH YANG MENGALIR NANAH DAN DARAH YANG AMAT BUSUK SERTA MENIKAM LIDAHNYA BERULANG KALI
golongan yang berilmu dan mengajar orang lain tetapi perbuatannya sendiri tidak sama dengan apa yang dikatakannya

BADAN LUKA SEPERTI DIHIRIS
menjadi saksi tetapi berbohong terhadap kebenaran

BERJALAN TERHOYONG_HAYANG SEPERTI CACAT
orang yang kedekut membelanjakan sedikit hartanya untuk kebajikan

BERJALAN SEPERTI MABUK
orang yang suka bercerita hal-hal dunia di dalam masjid

RUPA BADANNYA SEPERTI KHINZIR
suka makan riba - orang yang digelar along @ ceti

TIDAK BERTANGAN DAN TIDAK BERKAKI
suka menyakiti atau menyusahkan jiran sekeliling

WAJAH DAN BADANNYA SEAKAN KHINZIR
suka mempermudahkan solat dan lalai dalam solatnya hingga sering terlupa rukun

PERUTNYA DIPENUHI ULAR DAN KALA JENGKING YANG SERING MENYENGAT-NYENGAT
tidak mahu mengeluarkan zakat terhadap dirinya, pendapatnya terhadap perniagaan dan lain-lain zakat

BADANNYA SANGAT BUSUK SEPERTI BAU BANGKAI
melakukan maksiat secara sembunyi-sembunyi

TIDAK BERLIDAH DAN DARAH YANG BUSUK MENGALIR DARI MULUT
malas dan jarang mengucap dua kalinah syahadah

BERJALAN KAKI KE ATAS DAN KEPALA KE BAWAH, DARAH DAN NANAH SENTIASA MENGALIR DARI KEMALUAN
suka melakukan zina

MUKA HITAM DAN PERUTNYA DIPENUHI API
suka makan harta anak yatim

KULIT DIPENUHI SOPAK DAN KUDIS
orang yang menderhaka kepada orang tuanya

GIGINYA SEPERTI TANDUK LEMBU LIDAH TERJELIR HINGGA KE PERUT, NAJIS DAN AIR KENCINGNYA SENTIASA MENGALIR KELUAR DARI KEMALUAN
orang yang suka minum arak dan segala jenis benda yang menghayalkan seperti dadah dan lain-lain..

:: keCaNtiKaN LeLaKi & kEgaGaHaN waNiTa ::

~kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.. lelaki yang cantik adalah:-

  • lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan
  • lelaki yang sedia menerima segala teguran
  • lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun
  • lelaki yang tenang dan lapang dada
  • lelaki yang baik sangka
  • lelaki yang tak pernah putus asa
kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. seluruh yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki..

~kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. wanita yang gagah adalah:-
  • wanita yang tahan menerima sebuah kehilangan
  • wanita yang tidak takut pada kemiskinan
  • wanita yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
  • wanita yang tidak meminta-minta agat di penuhi segala keinginan
kegagahan wanita berdiri di atas teguh iman. seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang wanita..

wallahualam..

Thursday, November 19, 2009

:: saHabaT sEjaTi ::

ku biar kalam berbicara
menghurai maksudnya di jiwa
agar mudah ku mengerti
segala yang terjadi
sudah suratan Ilahi..

ku biarkan pena menulis
meluahkan hasrat di hati
moga terubat segala
keresahan di jiwa
tak pernah ku ingini..

aku telah pun sedaya
tak melukai hatimu
mungkin sudah suratan hidupku
kasih yang lama terjalin
berderai bagaikan kaca
oh teman, maafkanlah diriku..

oh tuhan..
tunjukkan ku jalan
untuk menempuhi dugaan ini
teman, maafkan jika ku melukaimu
moga ikatan ukhwah yang dibina
ke akhirnya..

aku tidak kan berdaya
menahan hibanya rasa
kau pergi meninggalkan diriku
redhalah apa terjadi usahlah kau kesali
mungkin ada rahmat yang tersembunyi..

* sahabat sejati by UNIC..
* khas buat sahabat ku yang amat ku sayangi..



Search and Download More Music Free







:: aTi ku tErLuKa laGi.. ::

hari b'gnti hari..
luka di hati makin smbuh..
aku b'syukur..
kerna Allah mmberi ketenangan & kekuatan buatku..
utk terus pndg ke hdpn..

tp ntah knpe..
nikmat ketenangan tu..
d tarik balik...
atiku t'luka lg..
aku kecewa dgn sikap dia..

baru saja aku hndak berikn kemaafan pd dri'y..
dia luka kn ati ku lg...
knpe?? aku sedih..
aku x sgka dia sggup buat aku cmni..
pe yg dia nk sebenar'y???

adakah kesedihan nie akn terus menguasai diriku??
hermmm...

* persahabatan yg di bina tidak selalu'y bahagia.. duka akn dtg.. bila2 masa saja.. kita xley nk jangka.. :(

Tuesday, November 17, 2009

:: t'BuKa maTaKu.. ::

ari nie, ahad-15/11/09. patut’y aku g umh wada. Sbb kak nora tunang. Tapi last minit aku call aku ckp nenek nk dtg umh. Ad0i..x jadi aku g umh wada. Sorg kt wada. S0rry sgt2 wada!!!


Nenek dtg dlm kul 10.30 pg. igt kn nenk dtg just nk tgk aku. Upe’y nk ziarah kubur arwah ibu sekali. Aku pe lg, kelam kabut r b’siap. Mklumla lum mndi lg. huhuu..


Dlm kul 11 smpai tapak p’kuburan. X jauh pn. Dlm p’jlnan nk g kubur ibu, berat rasa’y. cam2 aku rasa. Tp aku tahu, Allah de b’sama aku. moga aku di beri kekuatan.


Alhamdulillah, sampai jugk. Yg ada just aku, nenek, atuk dgn cik din. Bila x ramai cmtu, tiba2 aku t'igt segala2’y. t’kenang balik kenangan dgn family. Bahagia rasa’y.


Tp aku tahu, tu sume tinggal kenangan. Skrg sume'y dh berubah. Aku t’igt plak kali t’akhir aku b’sama arwah ibu. Ntah kenapa, aku t’lalu rindu kt arwah. Segala2’y aku rindu tentang arwah. Masakan dia..pelukan dia..ciuman dia..wajah dia..kasih saying dia..aku rindu sgt2.


Pd sape aku dpt luahkn sume tu? Hnya pada Allah yg Maha mndgr. Ia mmberi keinsafan wat diri aku. Betapa tabah’y ibu mengharungi kehidupan’y yang penuh dengan cabaran. Betapa kuat’y ibu. Kenapa aku x dpt jadi seperti ibu? Seorg yg kuat..tabah.


Masa aku x lama lg. mungkin kejap lg? mungkin es0k? mungkin luasa? Hermm,, ari nie ari aku b’sendirian. Maaf pada ‘dia’ yg aku x bape nk layan. Aku p’lukn masa aku.


Balik tu, aku hanya mmbisukn diri. Sbb dalam kotak fikiran aku, hnya ada IBU..

:: aDaKah aKu d pErmaiNkaN?? ::

Pg nie [jumaat,13/11/09,12.08 pg], macam2 yang aku rasa. Sedih? T’kejut? Takut? Marah? Geram? Hermm,, sume la aku rasa. My kueh tart…


Law korg kenal, dia mmg penuh dgn kejutan. & t’lalu suka wat kejutan tok aku. Tapi malam nie, kejutan dia sgt luar biasa.


‘owg dh jatuh hati..’ ye, owg dh jatuh hati kt ss0rg..dlm syp2, dia dh wat owg syg kt dia..dia bek, slalu amek berat pasal owg..s0ry..’


Huhh!!! T’lalu susah untuk aku terima pe yg telah di nyatakan. Sedih? Kecewa? Marah? T’luka? Segala2-galnya aku rasa. & sp’ti yg korg tahu, ira nie xdela kuat sgt. B’linangan air mata nie wat yg ntah ke berapa kali’y.


Aku sedih. Macam2 aku fikir. Rupa’y kata2 dia selama nie, hanya sekadar kata. Kata2 manis yg sering di ungkapkn oleh kaum adam buat kaum hawa.


Aku cuba tenangkn ati nie walaupun ati nie dah b’kecai. Aku tanya dia..sape orang tu. & dgn pntas dia mnjawab….’IRA FATEN IZZATY..owg syg sgt kt dia, slalu t’pikir psal dia.. :)


Arghhh!!! Aku mnjerit. Sedih? Happy? T’kejut? Nk pgsan pn de gak. X tahu aku nk dscribe perasaan aku time tu. T’kejut sgt2. rupa’y bkn org len..aku sndri. Huhuu…


Mmg kejutan paling luar biasa penah aku dapat. X penah aku rasa seteruk camtu. Teruk bkn pe..teruk d sprisekn cmtu.


Pe yg aku harapkn..tiada t’selit penipuan pd kata2’y sbb aku p’caya dia. Trima kasih awk.. :)

:: b'dY saHaBatKu!! ::

Hari nie, 11/11/09 adalah ari lahir sahabat aku, azri az-zahrin b. zamri. Dah lama x jumpa dia. Rindu pun de gak. T’kenang plak kenangan kit0rg dulu..’4 budak kuning’. Hahaa.. besela time budak2 dulu. Bahagia rasa’y.


  • Azri, selamat ari lahir yg ke 16.
  • Moga pnjang umur dan di murahkan rezeki.
  • Moga tabah mengharungi kehidupan yang penuh dengan ujian Allah.
  • Buktikan yg k0 bole walaupun ko cmtu. [degil.. huhuu..]
  • Kitorg, [ira, wada, sabe] x penah lupa kt ko.
  • Jangan lah lupa kawan.
  • Ko dh lama x contact kitorg kn. Huhuu..
  • Moga redha Allah sntiasa b’sama ko. insyaAllah.. :)

:: uJiaN ::

Selasa-10/11/09. betapa lemah diri nie mengharungi dugaan dalam kehidupan. Cam2 yang terjadi ari nie. Nak tahu? 3 cite yang aku nak cite ari nie..


1 >> ari nie, kul 12 pg ayah baru balik umah. Tu aku tak kisah sebab dah biasa dengan semua tu. Tapi yang aku tak biasanya, ayah marah2. marah sape? Marah adik lelaki aku + aku. Hermm…nak xnk dengar jela walaupun pedih menerima pe yang diluahkan oleh ayah. Petang semalam, ayah s0h c ijal tu amek bob0y kt umah nenek. Balik2 tgk bob0y luka 1 badan. Aku pkir msti xciden nie. Aku bengang r! tp bila aku tnya ijal, dia ckap bob0y jatuh depan umah nenek. Aku p’caya dia. Ok fine, umayra gtau ayah n then d0rg tol0ng aku letak minyak kat luka bob0y. 1 malam c bob0y tu nangis. Aku pun dod0ikn lah dia smpai dia tidur. Balik tu ayah tany ijal. Bila di tanya & terus d tnya upe’y dia tipu aku!!! Arghh!! Stress beb!! Upe’y dia xciden.. sabar jela whai ati. Bob0y pn xnk gtau aku. Ayah balik baru nk gtau. Heyy… pe lg, ayah marah la. Memang pagi yang agak tegang. Huhh!! Aku pn jadi mangsa ayah lepaskan geram.. ad0i.. xpela,, redha jela faten. Hermmm…


2 >> kt sekolah plak, aku dapat tahu yang de pihak x puas ati dengan pengwas form 4.. sape? {sape2 la..] pe lg, aku mmg xley tahan. Lepaskn marah aku kt blik disiplin. Yang len2 pn de. Bukan pe, dulu ‘dia’ yoyo’0 cakap, law de yang x puas ati, cakap jangan di simpan. Tapi sekarang dia yang simpan. Ad0i, xpham t0l r. time rehat tu jumpa mantan form 5. sorry kt d0rg sebab aku agak wat muka. Sebab dengan macam2 masalah yang datang. Dah jumpa tu k0non’y luahkan suma lah kn pe yang tak puas ati. Tapi? Hermm,, ntahlah. Mybe bagi d0rg rasa semua dh terluah. Tapi bagi aku? Aku dpat rasa yang masih de yang tersimpan lagi yang dorg x luahkan. Hermm,, ntahlah..


3 >> actually, ari nie 10/11/09 berday abang aku yang ke 21. hahahaa.. bet0l2 dh tua.. =’D aku just dapat wish je kat dia. Dia kat KJ. x dapat blik umah. bizy kata'y.. huhuu.. Tapi tula, aku just rindu kat dia. [time2 nie gak nk rindu dia. Huhuu..] aku rindu time dulu, sambut b’day dia dengan sume family..ayah, arwah ibu, abg, aku dgn adik2. tapi sume’y tinggal kenangan. Kenangan t’indah buat aku. abg!! Law abg baca p0st kkk nie, kkk nk cakap yg…

  • Kkk sayang sgt2 kt abg.
  • Abg satu2 abg kkk yang paling hebat.
  • Gud luck f0r ur life.
  • Kkk tahu abg kuat mengharungi sume nie.
  • Law abg kuat, kit0rg yg len juga akn kuat.
  • Terima kasih sbb sudi jaga kkk dan adik2 yg len.
  • Kkk rindu kn abg.
  • Perlu abg tahu, kkk perlukn abg.
  • Abglah satu2’y yg kkk de skrg selain ayah.
  • Semoga pnjg umur & d murhkn rezeki.
  • Jangan pernah putus asa!!!
  • Jadilah seorang hamba Allah yang b’guna.
  • Semoga redha Allah, sentiasa bersama abg. :)

Saturday, November 7, 2009

:: beRuBaH??... ::

hermm...ari nie 'dia' dtg umah..
sape?? sape2la..
dia dtg sbb de hal..
hal ape?? ape2 jela..
tpkn,, kenapa perubahan pd diri dia begitu ketara sekali??
dr segi pe?? pkirla sndri..
adakah di sbbkn insan b'nama IRA FATEN IZZATY BT KHASAN,,
dia jd cmtu?? terus berubah??

aku tahu salah aku..sbb??
biarla aku & dia je yg tahu...

hermm,, x tahu nk kata pe..
law dia bace p0st aku nie,,
ira nk ckp...yg ira..

>> minta maaf andai ira de wat salah kt abg..
>> ira sedar byk yg dh ira wat..dh guriskn ati abg..
>> x kira'y dr segi pe pn.. p'buatan?? tutur kata?? perasaan?? ira m0hon maaf..
>> t0l..mmg kita xkn cm dulu lg..
>> ira nk gtau,, yg ira agak terasa dgn pe yg abg wat.. tp xpela,, bnde dh jd..
>> trima kasih atas segala-galanya...
>> carilah 'adik' yg lebih bek.. yg pasti bkn ira..
>> last,, jaga diri lel0k.. salam??

:: aftEr exaM!! ::

ari nie,, dr kul 10 pg smpai 4 ptg lebih..
aku,, wada dgn kusnul jln2 kt shah alam.. huhuu...
m0tif utama nk cari adiah.. [t0k pgws]
tp dlm masa yg sama jln2 r kn..
bak kata orang..sambil menyelam,, minum air..
huhuu...

bkn pe..
setelah sebulan lama'y kit0rg ngadap buku t0k SMA..final exam..
alhamdulillah,, abis jgk akhir'y..!!
niela masa'y nk lepaskn tnsi0n..
mmg t0l2 tnsi0n r ta0n nie..
c0baan... huhuu..

tp pe yg pnting????

aku bahagia bila b'sama dia!!!


jgn jeles ea.. hehee..


aceh3,, malu2 plak dia.. pndgla sini,,tnjuk la gigi.. hik3..
sdp t0l dia mkn d0nut tu.. hu3..


mke kepenatan.. huhuu...
pnt beb!!! setelah sekian lama x d0lan2!! ahakK..


2 aku pnye,, 2 wada pnye,, 2 kusnul pnye..
k0rg pnye?? beli r sndri!!! hahaa...



Sunday, November 1, 2009

:: keCeWa? seDiH? maRaH? bEnCi? heRrmm.. ::

Allah Maha adil..
de kalanya Dia beri kita gmbira..
de kalanya Dia beri kita sedih..
untuk ape??
untuk kita kenal sape diri kita..
sape pncipta kita..
& supaya kita b'syukur dgn pe yg kita ada..

sp'ti yg aku alami skrg..
aku x tahu nk luahkn pada siapa..
hnya Dia lah tmpt aku mengadu..

memang sush nk trima bnde baru dlm id0p nie.. lg2 pnggnti s0rg insn yg sgt2 kita syg.. t'lalu berat ati nie nk trima kehadiran'y..

tp aku tahu,, aku kuat..aku tabah.. aku cuba trima dia seada'y.. aku cuba lmbutkn ati nie utk trima segala-gala'y..

alhamdulillah,, Allah sntiasa b'sama aku.. memberi aku ketenangan,, kekuatan utk terus b'juang di muka bumi yg t'sergam indah'y..

tp...sbgai s0rg hamba yg lemah.. kdg2 aku jatuh.. bkn sbb aku putus asa.. bkn juga aku mengalah..

aku kehilangan kekuatan...kekuatan yg selama nie beri aku semangat.. ke mana dia menghilang?? aku t'sgt perlukn dia saat nie..

perlukah aku nyatakn sape diri'y?? dia s0rg insan yg sntiasa berada di sisi aku.. yg sntiasa akn b'sama aku.. dia s0rg insan yg sgt memahami ati ini.. wlaupn aku x tunjuk kesedihan aku..dia tetap tahu & akn berada di sisi aku,, memberi ketenangan bt aku..

tp tu sume dulu.. dulu,,sewaktu bnde baru blm lg wujud dlm id0p kami.. aku terasa kehilangan...kehilangan kasih syg drpd s0rg a***.. ke mana dia mghilang?? .....